4 Ekim 2010 Pazartesi

Kış Hazırlıkları -2 -Tarhana


Geçen haftasonu tarhana yaptık, işte ispatı:P
Babam, çatı katındaki atölyesini terasa doğru genişlettikçe bize tarhana yapacak yer kalmadı:) Yengemin balkonunda yapmaya çalıştık...
Annemin elleri;) 
Hamurun yoğurulma aşamasının fotosu yok:( Ben Bursadayken yapmışlar...
Tarhana hamuru küçük parçalar halinde kurumaya bırakılır.. O gün aksi gibi hiç rüzgar esmedi. Bir türlü kurumadı..

Bunlar da babaannemin elleri;)
Babaannem o gün bizi epey güldürdü:)  İş olduğu zaman öyle bi ilahi kuvvet geliyor ki :) Başka zaman kolu bacağı ağrıyan insan o gün bizimle tarhana yaptı. "babaanne yorulacaksın, yarın kolun ağrıyacak" yook dinlemedi :D Eski toprak...:)
40 yıllık gelinlerine işi bırakıp gidemedi:P Her sene tarhana yaparken bi elek muhabbeti geçer:) "şak şak" ses gelecekmiş elerken:)) o taneler elekten geçiyor mu geçiyor, bırak isteyen istediği gibi yapsın dimi ama :D

Uğraş uğraş bitmiyor tarhana bi türlü.. Rüzgar olsa 1 saatte bitecek, yok esmiyo anacım..
Gaza gelip daha çok çalışalım diye şekerler bile attı yengem üstüne :)))
Eskiden nişasta yaparken ayıklanacak buğdayın içine şeker saklarlarmış motivasyon amaçlı:) Şimdi ev yapımı nişasta da yapılmıyor (gerçi yapılmasın yaa yapılma aşamasındaki kokusu hala burnumda öööö:)))  )
Şekerler de işe yaramadı, akşama iyice kuruyunca yapalım dedik..
Elek sesini duyabiliyor musunuz;)

Misss gibi taze tarhana çorbası gibisi var mı? Yazıma konumuz ile bütünleşen bir tekerleme ile son verirken büyüklerin ellerinden küçüklerin gözlerinden öperim :)

Tarhana tartar
Boğazımı yırtar
Baklava kardeş
Gel bizi kurtar


:)))

Not: 2 ekim abla no:1 in doğumgünü idi.. Cuma günü az biraz atıştık yine:) onun için sadece facebooktan kutlamıştım doğumgünü :) Sabırsız, tahammülsüz kardeşinle mutlu bir sene diliyorum ablacığım:D 
Ablam bugün Afyon'a gitti. Ellerindeki rahatsızlık yüzünden.. İyileşmesi için dua edin o eller bize daha çok lazım olacak ;)

29 yorum:

tubiornat2b dedi ki...

bizim tarhana gibisi YOK:D (bence:P)

Yeşim dedi ki...

Canım hepinizin ellerine sağlık. Neffis görünüyor tarhana :) Ablacığına da yeni yaşını kutluyorum :)

nihalasli dedi ki...

Ne guzel bir post ya bu..Boyle annemi ozledim.Gerci benim annem tarhana yapmaz ama ozledim ne bilim:))
Sizin tarhanalarda annanemin yaptigi gibi koyu renk.Iste benbu tarhanalari seviyorum acik renk olanlari pek sevemiyorum..sesi duymadim ama kokusunu tahmin edebiliyorum:)Afiyet olsun..
ablanin dogum gununu ben de kutluyorum..

Ece Nur'un Annesi "Mine" dedi ki...

Sen tarhana da yaptın ya, Bi Yaşına Daha Girdin hakikaten =)
Afiyet bal şeker olsun ...Seneye bize de yapın da içelim kış aylarında sıcak sıcak bir tabak =)

tosbagalar dedi ki...

çok uğraştırıcı şeyler ama çok lezzetli şeyler. Benimde rahmetli anneannem çok uğraşırdı boğazla hiçte sıkılmazdı

Neşetuana dedi ki...

ellerinize sağlık. Fotoğraflar da harika görünüyor..

biyasimadahagirdim dedi ki...

tubi; evet bence deee:D

yeşim; teşekkür ederiz, gerçekten de nefffis oldu bu sene tarhana acı acı:)

nihalaslı; evet bizim tarhanadan başkasını tanımam :)

Mine; her sene bi yaşıma daha giriyorum zaten:) tarhana içmeye bekleriz;)

tosbağalar; sırada erişte var o daha zor geliyor bana tarhanadan:( ama yerken hiç zorlanmıyo insan:D

biyasimadahagirdim dedi ki...

neşetuana; teşekkür ederim, aynı anda yorum yazmışız;)

suhuba dedi ki...

Valla süper. Kışın bunlar sıcak sıcak harika tüketilecek. Şimdiden özendim.

Nedret dedi ki...

Oohh, ne güzel görüntüler. Çok severim tarhana çorbasını.
Ablana geçmiş olsun.
Sevgiler.

Unknown dedi ki...

tarhanaya bayılırım..bu yıl annemde yaptı bize ama istanbulda olunca teknolojikleştik,elekten değil robottan geçiriyor kendisi.. :)

sergun dedi ki...

biz de bu hafta sonu erişte kestik sırada tarhana var:)
şimdiden afiyet olsun (bu arada, tarhana içeriği bakımından çook besleyiciymiş, bunu da yazmadan geçemeyeceğim:)) )

Özlem dedi ki...

ellerinize sağlık. vallahi burnuma geldi kokusu. bu anneanneler babaanneler hep aynı sanırım:) biz de erişte keserken anneannem duramaz yardım ederdi. annemler de kızardı ona, kavga-gürültü, söylene söylene keserdik erişteyi:)

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

ablacığına sağlıklı nice yıllar.

ayy miss mis . nasılda güzel kokmuştur ilk çorbasıda çok lezzetl olur ellerinize sağlık. o babanne elleri öpülür tarafımdan.
sevgiler canım

Stil Direktoru dedi ki...

Rahmetli babaannem yapardı canım beyin gibi gelirdi bana korkardım ama ne zaman hasta olsam ilaç niyetine anında ayağa kalkardım

GÖNÜL dedi ki...

ne güzel görüntüler tarhanada çok güzel görünüyor ellerine sağlık

uğurböceği dedi ki...

ellerine sağlık.bizde bayramdan önce yapmıştık.

biyasimadahagirdim dedi ki...

suhuba; kışı beklemeden şimdi de sıcak sıcak güzel giderdi, çok üşüyorum şimdi:)

neduk; teşekkür ederiz. Tarhana çorbası sevilmez mi hiç:)

gülin'in objektifinden hayat; sadece istanbulda değil burada bile robottan yapanlar çok, biz geleneksel yöntemi tercih ediyoruz;)

sergun; bizde de sırada erişte var:D tarhana diğer hazır çorbalarla kıyas bile edilemez doğal, besleyici, lezzetli;)

özlem; evet ya yaşlanınca biz de mi öyle olacağız acaba:) sevimli ihtiyar oluruz inşallah:D

biyasimadahagirdim dedi ki...

örgüçantam; teşekkürler;) ilk çorbası sahiden değişik ve daha güzel oluyor..

stil direktörü; babaanne eli değeninde şifa var desene;)

gönül; teşekkürler;)

uğurböceği; ramazanda zor olur diye sonraya bıraktık tam vaktinde yapmışız malum yağışlar başlayacak;)

Fikir/Siz Yazılar dedi ki...

TARHANAYA ZATEN LAFIM OLAMAZ DA, TEKERLEMEYE BAYILDIM.

biyasimadahagirdim dedi ki...

:) küçükken acı gelirdi herhalde tarhana hep bu tekerlemeyi söylerdik,şarkı şeklinde :))

Hande Ne Yapıyor? dedi ki...

hiiii nası severim nası severim ben tarhanaaa. soğuk kış günlerinde, fırt fırt hasta yatağında burun çekerken, ananeye gidince:) pekkk severim:) afiyet olsun:)

biyasimadahagirdim dedi ki...

teşekkür ederiz, bir tarhana sever daha;) facebookta grup mu kursak hahaha:D

Nuray dedi ki...

Elleri kolları ağrımasın.
Bir sene ablamla bende anneme yardım etmiştik o günden sonra anladık ne kadar zahmetli bir iş olduğunu...Ama bizde tarhanasız hayat düşünemeyenlerdeniz...

biyasimadahagirdim dedi ki...

evet zahmetli ama kalabalık olunca güle oynaya bitiyor:) erişte, turşu vs yapılmasa da olur ama tarhana şart, her evin tarhanasının lezzeti farklı olur çünkü;)

Hayatın Ressamı dedi ki...

Ben de evde tarhana yapmayı çok istiyorum.Hiç denemedim ama sanki hiçte zor değil gibi.
Sakın ablayla atışma.Sağlığınız ve huzurunuz yerindeyken beraber ve mutlu olmanın tadını çıkart.Bu arada nice sağlıklı huzurlu yaşlar olsun.

biyasimadahagirdim dedi ki...

sihirli eller olarak tanıdığım için kim bu hayatın ressamı diye merakla baktım profiline:) meğer tanıdıkmış;)
tarhana zor değildir herhalde hep annemler yaptığı için hamurun kıvamını bilemiyorum:D Ama sen yaparsın bence;)
ablama iletirim mesajı, sağol:)

Narsistanbul dedi ki...

o kadar tazdım uçtu :(

biyasimadahagirdim dedi ki...

yaa tüh :( merak ettim şimdi uçan yorumda ne vardı:)