16 Ekim 2016 Pazar

Laktozsuz Süt ve Laktozsuz Ürünler Hakkında Her Şey


Laktoz nedir?
Süt ve süt ürünlerinin içinde bulunan doğal süt şekeridir.
Laktoz intoleransı nedir? 
Laktozun sindirilmesi için laktaz enzimi gerekir. Eğer vücutta yeterli miktarda laktaz enzimi bulunmuyorsa, laktoz intoleransı var demektir.
Laktoz İntolerans belirtileri nelerdir?
Laktoz intoleransı sütün içindeki laktozun sindirilemediği durumlarda ortaya çıkar. Süt içince karın şişkinliği, karın ağrısı, gaz, mide bulantısı görülebilir. Bu tarz sorunlarınız varsa süt ve süt ürünleri tüketmekten vazgeçmek yerine Laktozsuz Süt’ü tüketebilirsiniz. Belirtilerin şiddeti tüketilen laktoza ve kişinin ne kadar laktozu tolere edebildiğine göre değişir. Belirtiler süt ve sütlü ürünlerin tüketimini takiben yarım saat ile 2 saat arası sonrasında kendini göstermeye başlar. Süt içerdiği kalsiyum, protein, yağlar, vitaminler ve mineraller açısından temel besin gruplarındandır.
Yaşam boyu sağlıklı olmak için her yaş döneminde ihtiyacınız olan türde ve miktarda süt içmeniz gerekmektedir.
Laktoz intoleransınız varsa ne yapabilirsiniz?
Laktozu azaltılmış veya laktozsuz süt ve süt ürünleri tüketebilirsiniz.
Laktozsuz süt ve laktozsuz yoğurt nasıl üretilir?
Laktozsuz süt ve laktozsuz yoğurt, sütün içindeki laktozun laktaz enzimi ile parçalanması sonucu elde edilir. Laktaz enzimi katkı maddesi ya da koruyucu değildir. Ürünün prosesi sırasında görevini yerine getirip, son aşamada aktivitesini yitirerek ürünün içerisinde kalmaz.
Laktozsuz süt ve laktozsuz yoğurt neden daha tatlıdır?
Laktozun glikoz ve galaktoza parçalanması nedeniyle, standart süt ve yoğurttan daha tatlı hissedilen ürünlerdir. Hissedilen tatlılık doğal şekerlerdendir, ilave şeker içermez.
Laktozsuz süt sizin için uygun mu?
Laktozsuz süt, sütteki laktozu sindiremeyen ve süt içince şişkinlik, ağrı, gaz ve bulantı sıkıntılarını yaşadığı için süt tüketemeyen kişilerin rahat şekilde süt içmelerini ve sütün besin değerlerinden faydalanmalarını sağlamaya yardımcı olur.
Neden Laktozsuz Yoğurt tüketmelisiniz?
Laktozsuz Yoğurt, laktoz intoleransına karşı hem sağlık faydası sağlamakta, hem de tatlılık derecesinin yüksek hissedilmesi nedeniyle şeker kullanılması gereken ürünlerde şeker azaltmaya imkan tanımaktadır. Bu nedenle ara öğün olarak sade ya da müsli karışımı gibi bir alternatifle tüketilmeye çok uygundur, hissedilen tatlılık doğal şekerlerdendir, ilave şeker içermez. Ayrıca, 100 g laktozsuz yoğurt günlük kalsiyum ihtiyacının %23’ünü karşılamaktadır.
Laktozsuz süt ve yoğurt tüketmenin zararı var mıdır?
Laktozsuz süt ve yoğurt tüketmenin hiçbir zararı bulunmamaktadır.
Pınar Denge Laktozsuz Süt ve Yoğurt hakkında daha ayrıntılı bilgi almak için tıklayınız. 

Bir boomads advertorial içeriğidir.

19 Mart 2016 Cumartesi

Bildiklerinizi Unutturacak Yepyeni Pudingler

Pudingler hem hazırlama kolaylığı hem de lezzetiyle, büyük küçük hepimizin favorisi oldu. Sofraların vazgeçilmezi haline geldi. Ben Pakmaya pudingleri özellikle beğenirim. Çevremden de bu yönde olumlu değerlendirmeler gelir. “Pudinglerde daha başka ne çeşit olabilir ki?” diye düşünürken, yakınlarda Pakmaya'nın yeni pudinglerini deneme imkanım oldu.
Bir kere çok farklı, çok iddialı çeşitler. Bizden, bizim damak tadımızdan lezzetler taşıdıkları belli oluyor: İsimlere, çeşitlere bakar mısınız? Ballı Bademli Puding, Güllü Puding, Türk Kahveli, Çikolatalı Portakallı, Vanilyalı Tarçınlı... Sizce de harika değil mi?  Üstelik ambalajları da çok etkili, dikkat çekici.
Durur muyum, peş peşe denedim. Sonda söyleyeceğimi en başta söyleyeyim:
Tek kelimeyle harika... Yani, puding hafifliğini geleneksel damak tatlarımızla birleştirmek çok akıllıca bir fikir. Dahası, seçtikleri, oluşturdukları çeşitler enfes. Ve unutmadan, Pakmaya kalitesi, özeni gerçekten kendini gösteriyor.
Ballı Bademli’de gerçek, tatlı badem parçaları bal ile çok güzel uyum yakalamış.
Türk Kahveli, evet halis Türk kahvesiyle, süte de çok güzel yakışmış!
Güllü... Hakikaten mis gibi gül tadı veriyor; meğer onda da kurutulmuş gül yaprağı tozu varmış.
Gurme çikolatalarda portakal çeşnili olanlar meşhurdur, Pakmaya Çikolatalı Portakallı çeşidini de yaparak iyi etmiş: Portakalın ferahlığı çikolatanın lezzetiyle birleşmiş.
Vanilyalı Tarçınlı'ya gelince; mis gibi vanilya ve tarçın birbirine çok yakışmış.
Dedim ya, ben böylesini ilk defa gördüm. Ne diyeyim, bravo Pakmaya, kutlarım... Böyle insanın aklını başından alan yeniliklere devam:)
Pakmaya’nın diğer yenilikleri ve enfes tarifleri için www.mutfaginyildizi.com sitesini mutlaka takip edin.


Bir boomads advertorial içeriğidir.

19 Kasım 2015 Perşembe

Hayaller Gerçek Oluyor :)

27 ocak 2011 de küçültüp maketini yaptığım hayallerim büyüdü büyüdüü ve çok yakında hizmetinizde olacak :) 

ByDG atölyesi pek yakındaa ! :P
Bu fotoğraflardakinden çok farklı olmadı sanki gerçeği. pencere önünde bir masa arka duvarda çalışma alanı vitrinde bez pastalar :)

Yakında gerçek atölye fotoğrafları ve yeni ürünlerle buluşmak üzere...
haaala bu yazıyı gören birileri var mı acaba :D

14 Aralık 2014 Pazar

Günün karesi (yılın karesi mi desem:p )

Günaydın Ablaa :) Deneme 1-2-3..  Herhalde ablamdandan başka takipçim kalmamıştır :)) küçük cadının dediği programı deniyorum (yorumları kontrol edemiyor sanki)

null
Posted via Blogaway

31 Mart 2014 Pazartesi

"Ak"ı "sarı"sı birbirine karışmış yumurta tarifi ;)

Abla no:1 iki gündür bu yazıyı bekliyor, şimdi saatler alınınca çok saçma oldu bu saatte yumurta konusu :))
Bir de gündemde seçim konusu var, ben gecenin bi vakti yumurta tarifi mi yazayım :S
Yazıyı bi yere bağlama hastalığım var ya ablam bağladı bu sefer sağolsun "akı sarısı birbirine karışmış yumurta iştee" :))) (yoruma açık) (ama ben yapmıcam :P )

Öndeki çift sarılı yumurtamız, arkadaki "sallama" yumurtamız ;)
Bu da yapım aşaması;
Çorabın içine koyulan yumurta iki tarafından tutulup sallanır hızla çekilir, fener ile karışıp karışmadığı kontrol edilebilir, zaten sesinden de anlaşılıyor (yok yaa yazınca anlaşılmıyor, bkz. google shake egg  vs :)

Sonuç olarak hayalimde hepsi sarı bir yumurta vardı ama tadı hayalkırıklığı... sarı ama beyaz tadında bir yumurta..sarısını sevmeyenler için ideal :)

Bu saatte pek yazasım varmış :) ben de bağlayayım yazıyı ; sarı beyaz ayrımı yapılmadan herkese adaletli olan bir ülkede yaşamak dileğiyle...

İyi geceler ;)

12 Mart 2014 Çarşamba

Aranıyor !!!

Kendine güvenen, iddialı, dişli rakipler aranıyor..:) 
Gerçi şans (biraz mütevazilik yapayım dedim :P ) ama fena oynarım (övünmek gibi olmasın)

Oyun isteği göndermek isterseniz kullanıcı adım yukarıdaki gibi "ByDG" ;)

28 Şubat 2014 Cuma

Instagram'da @biyasimadahagirdim

Şu instagram da mı tembelleştirdi acaba beni :S
Orada ara sıra bişeyler paylaşınca blogu ihmal ediyorum galiba :)
(sağ tarafa eklemeye çalıştım gadget ı ama başarılı oldu mu göremiyorum ki :(  ) 

24 Şubat 2014 Pazartesi

Baba Baykuş

Keçe köpekli çantayı yayınlamışım, işte burada.. Bu da yine Sesiber'in gönderdiği keçe baykuş ile yaptığım bir çanta;
Baba Baykuşa gömlek kravat yakışmış mı ? ;) 

10 Ocak 2014 Cuma

Uyusun da büyüsün niiiinni..

Biriken çantaları yavaş yavaş eklemek lazım ...
Kalp, kalp, kalp :)

Ayıcığın rengini sevdim ama keşke daha az dokulu deri kullansaymışım dedim..
(20 dk sonra abla no:2 almaya gelecek ben daha hazırlanmadım :) hadi ben kaçtım ;)  ) 
Herkese hayırlı cumalar...

9 Ocak 2014 Perşembe

Günlük (!) Burç Yorumları

Gazeteye sarılıp bir köşeye kaldırılmış eşyalar vardır ya, bazen yıllar sonra çıkarlar gün yüzüne... İşte o nostaljik gazeteleri okumayı çok severim :) 
1986'dan 2013'e...
Gözlük modası güzelmiş :) ( gerçi buna güneş gözlüğü camı taktırırsın al sana yeni moda :P  )
Vee falımız :) Kova burcu beni mi anlatıyor ne :S  Bugünlerde değil bu aylarda blogu iyice ihmal ettim..
Tanıdık bir sima gördüm :) Severim Şevval Sam'ı.. o zamanlarda daha ortaokul öğrencisi reklamların aranan yüzüymüş :D
Ve bu eski gazetelerin içinden çıkanlar ailenin 4. çocuğuna (yani bana) nasipmiş  :) 

7 Aralık 2013 Cumartesi