15 Şubat 2009 Pazar

Çikolata zamanııııııııııı:)

3 numaralı ablamla(!) bugün yaptığımız elmalı toplar :) hemen söyleyeyim fotoğraflardaki NARİN eller ablama ait, kendisine "el mankenim" olmayı kabul ettiği için teşekkür ediyorum:D

İşte malzemeler; (ölçüleri yok kıvamına göre bisküvi ekledik.. yaklaşık 30 top çıktı )



Ve yapılışı;


1. elmalar rendelenir (tabi bunun için fotojenik elli biri bulunur :))) tamam son kez yaptım bu espriyi :D )
2. bisküviler, gofretler ve fındıkların bir kısmı rondodan geçirilir
3. bu sırada "bütün fındık"lar kürdanlara takılır (ki elmalı toplar kürdana tutunabilsin:) açıklaması garip oluyor ama fındık olmazsa elmalı karışım kürdanda durmuyor tecrübe ile sabit;) )
4. elmalar, bisküvi-fındık karışımı, tarçın karıştırılıp hazırlanan harç (yemek terimleri de kullanırmııış :) ) is
tenilen büyüklükte yuvarlanıp kürdanlara takılır.
5. narin ellerle diyecem ama bi daha söylemicem demiştim onun için bu fotoyu kısaca şöyle açıklayayım; elmalı toplar şekillendirilir (oldu mu ablacım:) )
6. renkleri pek güzel görünmese de lezzeti güzel oluyor merak etmeyin;)
7. çikolatalar benmari usulu eritilir
8. önce sütlü çikolata ile sonra bitter ile yaptık. önce bitter yaparsak tabağın dibinde kalan kısım sütlünün tadını değiştirir diye düşündük, bu da gereksiz bir detay işte :)
9. bu aşamadan neden 2 foto eklemişim ben de bilmiyorum:)

Veee çikolatalar donmadan önceki son halleri...dik durmaları için köpükten bir kaba sapladık. ilk denememizde birşey bulamamıştık, sivri akıllı kuzenlerden biri (o kendini biliyor;) ) elmaları yarıdan kesip ona saplama fikrini bulmuştu ;)

Eeee fotoğraf çekicem diye bir sürü tabak bulaştırırsan olacağı bu dimiii:)



Not:
nerdeyse unutuyordum . tarih 14 şubat olunca 3 numaralı nişanlı abla kalp şeklinde de yaptı ;)







AFİYET OLSUN...

13 yorum:

Adsız dedi ki...

kolay gelsin kardeşlerim:)bereketli olsun ...

3 numaralı ablaya not: bence bu kurnaz kardeş "el mankeni" bahanesiyle seni bi iyi çalıştırmış :D olsun canım ellerine sağlık ;))

1 numaralı abla

biyasimadahagirdim dedi ki...

hahaa çaktırmasana abla yaaa:))))))))
başta ben foto çekene kadar 3-4 tane yapacaktı bi baktık bitmiş:D şaka bi yana sağolsun bulaşmışken ben yapayım dedi ama ben o sırada boş durmadım çikolataları erittim vs. hem çikolataya ben buladım, en zor kısmı da o zaman dimiii, 3 numaraaa konuşsanaa:)

Adsız dedi ki...

biyaşımadahagirdim teyze onların tariflerini bize özel olarak anlatırmısın pek anlamadım inşallah onlardan biraz bizede ayırmışsınızdır:)

1 numaralı+2 numaralı cadılar

Adsız dedi ki...

1 nolu ablam doğru söylüyorsun.. bu biyaşınadahagirmiş kardeş iyi çalıştırdı beni :)
gerçi orda çikolataya bulayan ben görünsemde kendisi yaptı:) bir tanesi hariç ^_^ ama çok lezzetli oluyor, yapmanızı tavsiye ederim;)

Adsız dedi ki...

inanın göründükleri kadar lezzetliler:) gittim gördüm yedim :P

imza: elmalı kalbin sahibi ve üç numaranın nişanlısı:)

not: o benim için hep bir numara :)

Adsız dedi ki...

^_^

Adsız dedi ki...

şşşştt noluyo bakiyim orda !! hani bizee ?? :) Ellerinize sağlık Kardeşciklerim.Sana da afiyet olsun 2b2b :))

Yelda dedi ki...

Canım çok lezzetli görünüyorlar
Valla denemek lazım
Sevgiler
İyi hatfasonları

biyasimadahagirdim dedi ki...

teşekkürler yelda sanada iyi tatiller ;)

Adsız dedi ki...

yaaaaaaa ben oradayken mi yapmıştınız bunları bende istiyorum ama çok güzel görünüyorlar ama bu haksızlık yaaaaaa ben aybükeyle bir nasıl yapıcam ama bunlardan oradayken niye söylemediniz 3 nolu ablamı bende el mankeni olarak çalıştırırdım ayrıca bir fikrim var çocuklara şekilli kalıplarla yapılabilir sanki bunlardan

biyasimadahagirdim dedi ki...

hmmm tarihe bakılırsa sen burdayken yapmışız malesef:D borcumuz olsun bi dahaki geldiğinde unutturma yine yapalım;)

şekilli kalıplarla olmaz ama içinden çıkmaz, kürdanda durmadığı için fındığa batırmıştık ,anla yani o kadar cıvık:D

aybükeciğin anası dedi ki...

anladım ne bileyim durmuyor demişsin zaten ama ablamın elinde kurabiye hamuru gibi görünce durar zannettim boşu boşuna kalıpları bulaştırmayayım sonra seninkiler gibi bir sürü bulaşık çıkar başıma aman aman istemem zaten fırsat buldukça zar zor yemek bulaşıklarını yıkayabiliyorum küçük hanım sayesinde bu aralar pek uğraştırıcı iş almasam başıma iyi olur :)

Butikpartim dedi ki...

Elmalı toplar çok sevdiğim bir tariftir.böyle çubuklara batırıp havaya dikme fikri de hoşuma gitti:))Ellerinize sağlık..