2 Aralık 2009 Çarşamba

Bir varmış bir yokmuş...

İşte böyle dünya.. Bir varmııış, bir yokmuş...


Karpuz kabuğundan gemiler yapan, hayalleri olan bir yönetmeni uğurluyor bugün memleketim..
Ablam Ahmet Uluçay'ın yazdığı bir şiiri göndermiş,paylaşmak istedim...
>>>>>
parmağıyla ilkokul çantama tık tık diye vurur
cevizdendir, inegöl işidir kıymetini iyi bil derdi babam
küçük bir askerdim ben de
siyah önlüğümün içinde bembeyaz bir yürek
dökülürdüm yollara hava soğuktu okulum uzak
bir avucumda közde pişmiş sıcacık bir patates
hem beslenmeliyim hem üşümesin diye elim
değiştirirdim ara sıra çantamla patatesi
dikkat ederek çantama
cevizdendir, inegöl işidir kıymetini iyi bil derdi babam
babamın bilmediği bir şey vardı
her sabah çantamın içine bir gün doğar
ortasından ekvator geçer
ve masmavi gökyüzünde çantamın
güneyden kuzeye göçmen kuşlar uçardı
gülün bakalım bıyık altından şimdi siz
söylesem inanmayacaksınız
siz uyurken çantamın içinde Atatürk Samsun'a çıkardı
ve bilirdi yedi kere sekizin kırk iki olduğunu
bilmeseydi eğer bandırma vapuru sinop burnu'na çarpardı
ben bir türlü bilemedim aram hiç iyi olmadı hesap kitapla
nohut ve fasulyeden bir abaküsüm vardı
hesabını hâlâ verebilmiş değilim hayata
iyi şiir okurdum ama iyi resim yapardım
eyvah dediler bu çocuk adam olmaz
yazık oldu çantaya
cevizdendi inegöl işiydi...

Ahmet Uluçay

Şiir ne kadar çok şey anlatıyor değil mi...
Allah'tan rahmet, sevenlerine sabır diliyorum...
---------------

8 yorum:

sihirlirloklava dedi ki...

ışıklar içinde uyusun:(

Bucanni dedi ki...

Şiir çok dokunaklı, Nur içinde yatsın.

Iraz dedi ki...

Ne güzel bir hoşçakal yazısı olmuş bu sizinki...Ne güzel bir şiir yazmış Ahmet Uluçay..

tasarım mekani dedi ki...

Rabbim makamini cennet eylesin ins... MEDINEM

Şenay- Doğam dedi ki...

Allah rahmet eylesin... mekanı cennet olsun..

Çok güzel ve anlamlı bir şiirdi paylaştığın..

Sevgiler..

Stil Direktoru dedi ki...

Bende Allah'tan rahmet, sevenlerine sabır diliyorum, gerçekten yaşamını izledim başarısı azmi süperdi, film ise muhteşemdi :(

abla no 1 dedi ki...

onu tanıma fırsatım olduğu için kendimi şanslı görüyorum,bir o kadar da kızıyorum "neden daha çok ziyaretine gitmedim ? "diye...ondan faydalanması gerekenlere daha çok kızıyorum...o köyden,o şartlarda,desteksiz -hatta bol köstekli- hayatında; keşke elinden tutulsaydı da yapmak istediklerinin hiç olmazsa birazını daha gerçekleştirebilseydi...öyle bir deryanın ne koşullarda yaşadığını,ömrünün her döneminde yokluk çektiğini düşündükçe biraz köy halkına ;çokça da tepecik ve tavşanlı yöneticilerine kızıyorum...keşke kaldırım yapmaya ayırdıkları bütçenin ucundan bu dehaya da bir ödenek çıkartsalardı :( kaybettiler işte, bir daha onun gibi bir deha Tavşanlı'ya zor rast gelir :(( Allah rahmet eylesin ..........

2 nolu abla... dedi ki...

Allah rahmet eylesin...Abla her kelimene katılıyorum. Yöneticilerimiz de artık bir caddeye ismini verirler olur biter. Vefa işte :(