14 Haziran 2009 Pazar

Günün Karesi...

Gül ile ilgili yazı beklemiyorsunuz herhalde:D hiç bana göre değil romantik yazılar:P
zaten güller çok sıradan gelir bana...
ee günün karesi neden böyle? derseniiz:) fotoğrafın konusu GÜL REÇELİ :D
bir akrabamız bahçesinden getirmiş bu misss gibi kokan gülleri.. gül yağı kadar keskin bir kokusu var. Favorim çilek reçelidir ama ev yapımı gül reçelinin tadı da başkaymış:)
Bir kısmını yapmış annem, kalanını küçük bir kavanoza aralarına toz şeker serperek kapatmış. o şekilde 1 yıl hiçbişey olmadan duruyormuş. ramazanda taze taze yapalım dedik:D nedense gül reçeli hep ramazanda yenir bizim evde, heryerde öyle mi acaba?:)

12 yorum:

orece dedi ki...

ayyy güllerin kokusu burnuma geldi:)) ben bilmiyordum şekerle saklandıgını. benimde favarum çilek biz çok nadir yeriz gül reçeli. zaten reçeli yemegi bırak bir demet gül görmedik ne zamandır:((((

kubra zeynep kara dedi ki...

bizim evde de en çok çilek reçeli sevilir.
annem hepsinden yapar süs gibi dizer bakar.
neymiş efendim eve mirafir gelince kahvaltıya çeşitli reçel koymayı çok seviyormuş:))
turşununda reçelinde hepsi yapılır ama en çok sevileni en fazla yapılır.
gül reçelininde kokusu güzel oluyor tadını pek bilmem:)

zehra dedi ki...

vallahı suan ıcın ramazanını bılemeyecegım cunku canım nasıl gul recelı ıstedı anlatamam:))
gıdıp sekerlı bırseyler atayım barı agızıma :)

Ayca Karaoglan dedi ki...

ilginç tabii gül reçelinin ramazanda yenmesi :) ben de hep düşünmüşümdür, güllaç neden hep ramazanda yenir diye :) mutlaka bir tarihi önemi vardır. afiyet olsun size :)

biyasimadahagirdim dedi ki...

Örece; ilgili makamlara iletelim :) 1 demet olmasa da 1 tane gül alsınlar dimi ama;)

Zeynep; misafirlikte reçel daha tatlı gelir nedense ya da piknikte :)gül reçelinin tadını neden bilmiyosun? kaymakla güzel olur:D

Zehra; hamileler okumasın diye not düşeyim bari bundan sonra:D size de bişey demeye gelmiyor hemen canınız çekiyo:P

Ayça; teşekkür ederiz;) gül reçeli, güllaç gibi birkaç yiyecek daha var sadece ramazanda akla gelen:D onları ramazanda yazayım ;)

hamile kuzen dedi ki...

bence sen biz doğurana kadar yiyecek koyma bloğaa:)bak bi hamile daha varmış ayıp oluyooo:P zehranın yanında senin gibi kuzeni de yoksa yazııık:)

yine hamile kuzen dedi ki...

ayyy bi de ramazan dedin dee patates köftesi geldi aklıma:D ah patates ah dokunmasa da ağız tadıyla yiyebilsem...

ANALI KIZLI HER TELDEN dedi ki...

ayyyyyyyyyyy bu kadar olur bende dün ümite demiştim canım gül reçeli istiyor neden hep ramazanda yerizki sanki diye sağolsun marketten hemen aldık ama bizim oraların reçeli gibi değil rengi sarı neyse ramazanın 10 gününü tavşanlıda geçireceğiz bu sene bol bol yerim reçelde ramazan pideside güllaçta bak şimdi canım güllaçta çekti heralde bende emzirdiğimden sütüm çekti sütüm :)))) hamile kuzen abla bu arada ne kadar kaldı bebeğe kavuşmaya ? merak etme doğduktan sonra hepsi yeniyor.Patates köftesini annem ne güzel yapar mmmmmmm onuda canım istedi yaaaaaaaa :((

biyasimadahagirdim dedi ki...

oo bişey yazmaya da gelmiyo :P
reçel sarı olsun daha doğaldır belki. annemin yaptığı da renksiz ama kokusu tadı çok güzel;)

ANALI KIZLI HER TELDEN dedi ki...

kokusuda pek yok şöyle buram buram gülkokmalı gül reçeli dediğin gelince yerim artık o buram buram kokan gül reçelini :)

biyasimadahagirdim dedi ki...

:) tabi, reçel yemeye bekleriz;)

KelebekGibi dedi ki...

Ben severim gül recelini, mis gibi ohh :)
Bende güllerle ilgili bir yazi yazmistim simdi bu dikkatimi cekti :)
Sevgiler