26 Temmuz 2010 Pazartesi

Daha Karpuz Keseceydik :P

...diye klişe bi söz ile başlayalım yazıya :D

Demekki insan karpuzla fazla haşır neşir olunca böyle şeyler yapabiliyormuş :) Aşağıdaki fotoğraf da kapuzun yan etkilerinden biri hahaha:D :D :D
Dün annemle 3 günlük karpuz kürüne başladık. Daha önce yaptığım uydurmasyon detoks ta bu kadar zorlanmamıştım, onda çeşit çoktu. Bunda her öğünde 500 gr karpuz ve 3 bardak yeşil çay diyor. Hatta değişik bitki çayları ve su da için yazıyor ama nerdeee:) Dün bütün gün boyunca 4 bardak yeşil çay içebildim, karpuzda o kadar çok yiyemedim.

Abla no:1ve 3 de yaptılar telefonla ve internetten destek olduk birbirimize:D Ailecek açız yani :)))
Oruç tutmaktan daha zor bişeymiş bu, ona karar verdik dün:) Oruçta en azından akşam yiyebileceğini biliyorsun bunda o da yok , karpuz-çay, karpuz -çay...

Annemi yeşil çay içerken izlemek de ayrı bir zevk hahaha:))) Normal çayla da arası yoktur gerçi, fena değilmiş falan diyor ama ilaç gibi içiyor resmen:D
Not:
Çaylar sallama değil de demleme olsa daha güzel olurdu ama hiç uğraşamam, halim yok:) haa bir de cumartesi günü halıda yıkadık her tarafım ağrıyor zaten, bahane çook:D
---
Bu arada yukarıdaki fotoğraftaki çekirdekler annemin karpuzlarından çıkanlar, özenle yıkanıp kurulandıktan sonra dizildi. Ben karpuzu çekirdekleri ile yerim :) Nerde o eski karpuz çekirdekleri demeden de geçemicem:( çocukluğumda hatırlıyorum yemekten sonra sofra toplanmadan oturur karpuz çekirdeklerini yerdik (ki o zaman bile annem bizim zamanımızda çok daha büyük olurdu karpuz çekirdekleri derdi düşünün artık...) şimdikileri mecburen kabuklu yiyoruz:)
Çekirdek muhabbeti uzadı mı ne?¿ :)

Bakın bi tanesi KAÇIYOR :D :D :D

Bu da dünün sürprizi oldu :))) merak etmeyin karpuzun içinden çıkmadı bu ayaklı çekirdek haha

Anneme şu hani karpuzlu hamam böcekli fıkrayı anlatmıştım, tabağımı yıkadım içeri gittim annem çağırdı çekirdek düşürmüşsün diye :) hemen çekirdeklerle böcük için bir ortam hazırladık:D Ne kadar da hızlı mübarek istediğim gibi bi fotoğraf yakalayamadım bir türlü..

Bilinmiş bir fıkradır ama bilmeyenler için yayınlayayım;

Dünya Genetik Projeler Yarışması yapılıyormuş.
Tüm ülkelerden genetik profesörleri yarışmaya çalışmaları ile katılmış.
İlk Fransız profesörün çalışmasının başına gelmişler.
Jüri başkanı çalışmasının ne olduğunu sormuş.
Fransız profesör başlamış anlatmaya:
- Ben inek genleri ile tavuk genlerini birleştirdim, Ortaya çıkan mahlukatın eti kırmızı et kadar lezzetli, beyaz et kadar sağlıklı oldu demiş....
Ardından diğer çalışmaları ülke ülke gezmeye başlamışlar. Sıra gelmiş Türkiye'den bizim Laz profesöre, Jüri başkanı:
-Sizin çalışmanız nedir ? diye sormuş.
Laz profesör anlatmış:
-Ben demiş, karpuz genleri ile hamamböceği genlerini birleştirdim!, Birden tüm jüri üyelerinden bir kahkaha kopmuş ve başkan Laz profesöre
- Bu çalışma ne işe yarar? diye sormuş. Laz profesör:
-Acayip işe yarıyor abicim, karpuzu kesiyosun, çekirdekleri kaçışıyo !?¿!

:)))

--------------------------------------------
Çok gevezelik yaptım sanırım. Bu yazının altına da kandil kutlaması yazılır mı bilmiyorum ama bugünkü son yazım olacak..
Kandiliniz mübarek olsun... Allah herkese ve ülkemize güzel günler göstersin..

17 yorum:

tubiornat2b dedi ki...

abla no:3.. benimki biraz menemenli karpuz kürü oldu :D (ne yapayım ilaç yutmam lazımdı :P )

Adsız dedi ki...

Fıkrayı çok sevdim:) Diyetinizde de Allah yardımcınız olsun bu sıcakta zor iş :( günlerde uzun...

fuat gencal dedi ki...

Çok güzel paylaşım için teşekkürler. Bir dönem bende karpuz diyeti(Sibel Can diyeti)yaptım ama 1 haftadan ileri gidemedim. Vücuddaki suyu güzel boşaltıyor ama kilo verdiriyormu bilmem.

Saygılarımla.

Nur dedi ki...

canım nasılda karpuz istedii. kandiliniz mubarek olsun hepimizin duaları kabul olsun inşallah.

biyasimadahagirdim dedi ki...

abla no:3 ; afiyet olsun:)

jeliboncuk; Allahtan bugün hava kapalı, gerçi sıvı kaybı olmuyor o kadar karpuz ve çaydan sonra :) günler uzun kısa da farketmiyor 3 tam gün olduğu için, nasıl geçecek bilmiyorum:( teşekkür ederim;)

Fuat Bey; bizim yaptığımız Marankinin 3 günlük detoksu. geçen ay kiraz kürü vardı ablam onu da yapmıştı, karpuz daha kolaydır dedik ama bu bile zorluyor insanı:)

Nur; bişeyden bıkmak istersen kür yapacakmışsın:D benim canım 2 gündür neler neler istiyor bi bilseeen:))
senin de kandilin mübarek olsun..

suzem dedi ki...

bir haftalık tatilin üzerinden yorucu vede boğucu yaşanan bi günün bitiminde pekte güzel oldu yazın...çok keyifli okudum reyhanım..kaçan çekirdekler haa ilginç doğrusu.. :))
annene çokça selam ve sevgiler.

biyasimadahagirdim dedi ki...

benim yazı güzel oldu mu bilmem ama senin yorum hiç güzel olmadı.. TATİL haaa:)) bende diyorum hiç yorum gelmiyor :D bir de tatil sonrası "yorucu, boğucu" bir gün geçirmişmiş, bak seen, tatile gidenler bunu hakediyordur eminim:P
bol bol enerji depolasaydın ;)

Adsız dedi ki...

:)) Aa bu kürü eşime uygulasam mı ne? duramaz ki yemeden:))
:))) fıraya çok güldüm...

biyasimadahagirdim dedi ki...

:) yemeden durmak sadece 1 şey yiyerek durmaktan daha mı kolay ne:D bu kür 3 günlüktü, ayın belli günleri (sanırım dolunay zamanı şimdi dimi) yapılıyor. bir daha yapar mıyım bilmiyorum:) hatta mutfaktakileri görünce bu akşam bile bozabilirim haha

Marifetli Muallim dedi ki...

harika bi yazı olmuş=))

abla no:1 dedi ki...

babamla eren yengemlere misafirliğe gitselerdi bari :) annem de karpuz kesmek haricinde mutfağa girmemiştir diye umuyorum ama :S malum yarın da karpuza devam,elif de ben de gelmeyi düşünmüyoruz :))
biz eniştenle annemlerin geçen sene yaptığı "beden temizliği"nin daha rahat olacağına karar verdik,o zaman çok zor gibi gelmişti ama şimdi karpuzun yanına yakışan yakışmayan herşey ağzımızı sulandırıyor :)

bu arada günde iki post kandil hediyesi bana heralde :D

Sibelin Hobi Dünyası ... dedi ki...

Kızım bir alemsin sen yahu, çekirdeklerle bile imzanı atmışsın,helal olsun şekerim :D Eee marifetli hatun herşeyi kullanabilemli değil mi :D Sevgiler canım... Diyetinize de kolay gelsin canım.

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

:))))) fıkra harikaydı.
canım aman dikkat bu sıcaklarda halsizde düşmeyin.

hayırlı kandiller sevgiler

tosbagalar dedi ki...

Şu karpuz da olmasa yazlar nasıl geçerdi bilmiyorum...

biyasimadahagirdim dedi ki...

rosamary; teşekkürler;)

abla no:1 ; 2 post kıyağımı unutma:D geçen seneki detoksta çeşitlilik vardı ama pancarlı şeyi içmek bıktırırdı be:)
annem yine mutfağa giriyor ama bulaşık az oluyor 2 gündür ne güzel dimi:D
bi de bugün gelin mutlaka karpuz kesecez hahaha:D elifle tubaya da hafif bişey yaparız doymazlarsa karpuz yerler:D -BİTTİ-

sibelin hobi dünyası; :) artık buna marifet mi dersiiin gereksiz işler müdürlüğüne mi atarsın beni bilmiyorum:D

örgüçantam; teşekkürler;) son güne geldik bakalım

tosbağalar; bende öyle düşünürdüm ama artık uzun bir süre düşünmeyeceğim :)

Nedret dedi ki...

Ayol boş ver, karpuzdan tiksineceksiniz. Yiyin yemeğinizi gitsin. Beğenmeyen küçük oğluna almasın. Verdiği kiloyu geri almayan bir kişiye bile rastlamadım.(Ben dahil) Eziyet çektiğinizle kalırsınız:)))

biyasimadahagirdim dedi ki...

:)) haklısın Nedret abla, çabuk verilen kilo çabuk alınıyor. benim amacım kilo vermek değildi, beden temizliğiydi(gerçi 1-2 kilo versem fena olmaz da neyse:D ) Allahtan dün bitti yoksa uzun zaman karpuz görmek istemeyecektim:)